NU AI DRUMURI MAI PENTRU CA NU AI POLITICA MARE

Zero infrstructura de crestrrea economica si dezolvtarea economica este periculoasa si violenta.

Factorii politici de la lipsa unui program de guvernare pe prioritatii si solutii tehnice sunt la dezciiillor de politici publice ai un guvern care nu progreseaza cu nimic pentru un porgram de guvernae economica. Romania nu are infrastructura de transport, nu are locuri de munca de loc noi si decente, sunt locuri de munca la negru si cu venituri extrem de mici. Romania are cele mai grave probleme economice si este de mult in criza financiara si lipsa de forta de munca activa. Sub toate guvernele in 30 de ani de politica si zero politica economica si asistenta sociala a distrus milioane de locuri de munca, fie radierea fabrici si uziune, si mai ales Romania se apropie de cele mai mici venituri si zero protectie sociala si securitatea economica.

Lipsa de executarea proectelor si proiectarea de proiecte guvernamnetale sunt date de factorul politic din primul rnad. Romania a facut multe kilometri de saracie si nu are o infrastructura critica si care sa produca efecte pozitve. Toate datele au fost slabe, niciun Guvern din majoritatii parlamnetare nu s-a imprumutat de la Banca Mondiala sa realize mari proiecte pentru tara, in punctul in care actuala infrastructura economica pierde milioane de euro si mai ales milioane de romani, astfel incat cresterea economica este violenta si se afla doar pe date si nu la nivelul de trai. Pentru avea avansarea unor refrome economice sustenavile la standardemele minim de viata din tarile europene, Guvernul PSD-ALDE, sa dea drumul la marile proiecte de infrastructura critica, adica dupa ce ai in 30 de ani de lovituri de stat numai resturi politice cere creaza un semi program de guvernare violent si care nu ajuta pe nimci si nu comunicta de loc cu factorii de dezciilor economice moderne, au nevoie de 5 milioane de ingineri sa puna economica tara la munca.

Este imposibil sa nu faci economica tara sa fie puternica peste nivelul de trai. Nu cresterea economica ridica Romania la nivelul statelor din vest, si puterea de cumparare si investitii solide in infrastructura in mediul rural mic si mare. Va fi tot mai imposibil sa ai o forta de munca activa, daca nu ai infrastructura , sociala, economica si drumuri europene si valorizarea traficului pe caile ferat fara privatizarea Portului Constanta si cailor ferate.

Rapoartele de tara arata ca Romania din cauza tuturor partidelor politice , Romania nu are o calitate infrastructura, fiind o tara tot mai slaba si lipsta de o rata de crestere a investitilor publice din cadrul Uniunii Europene. Romania a pierdut mult si pierde resursa umna, capital financiar in miliarde de euro, nu are de loc infrastructura critica si de drumuri europene, se vrea munca ieftina si zero infrastructura de drumrui moderne. Socile sunt tot mai lipite de modernitate, nu ai un sistem de santatea publica sa ofere ajutor si mai ales nu sunt banii pentru construirea de spitale regionale.

Dat fiind faptul că eforturile depuse până în prezent se dovedesc a fi insuficiente, este vitală o schimbare în privința abordării proiectelor de infrastructură; autoritățile ar trebui să țină cont de următoarele aspecte cheie pentru dezvoltarea acesteia:

  • Trasarea unor obiective bine definite. În prezent nu sunt clare prioritățile pentru următorii 3-5 ani, nici forma de finanțare și nici modul de implementare a proiectelor de infrastructură;
  • Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) are nevoie de un cadru adecvat de guvernanță corporativă pentru a asigura un management de calitate; totodată, această entitate ar trebui să intre sub incidența Legii nr. 111/2016 privind guvernanța corporativă. În același timp, sunt importante clarificări cu privire la scopul și obiectivele CNIR, dar și desemnarea unității care se va ocupa de managementul proiectelor, mai ales că lipsa managementului profesionist și a expertizei au condus de multe ori la întârzierea proiectelor fără motive întemeiate;
  • Extrem de importante și pertinente pentru proiectele de infrastructură sunt claritatea, ierarhizarea și schemele de finanțare, nu numai pentru facilitarea dezvoltării unei infrastructuri puternice, ci și pentru depășirea blocajelor existente în prezent, care determină întârzieri în desfășurarea proiectelor. Este necesar un efort comun interinstituțional pentru realizarea acestui lucru;
  • Definirea clară a criteriilor și priorităților investiționale ale Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții pe care Guvernul îl înființează;
  • Crearea unui cadru coerent pentru noua lege a parteneriatului public-privat, aspect pe care  formele anterioare ale legii nu l-au avut;
  • Accelerarea absorbției fondurilor UE, întrucât aceasta continuă să fie foarte lentă. Fără fondurile UE, va fi aproape imposibil ca proiecte mari de infrastructură să se dezvolte în România.

Din punctul de vedere al FIC, infrastructura este esențială pentru dezvoltarea economică a țării, unul dintre cei trei piloni pe care România trebuie să se concentreze dacă vrea să devină una dintre primele zece economii ale Uniunii Europene.

www.ziarulviitor.ro

https://www.facebook.com/ZiarulVIITOR.RO/?ref=bookmarks
Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Un Ziar care critica si este enervant de rau. CEDO. Inaltul Comisar AL ONU pentru Drepturilor Omului. ONU.Înaltul Comisar al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi. Marine Le PEN, Benjamin Netanyahu - בנימין נתניהו - Home /https://www.facebook.com/ZiarulViitor. Agerpres.ro. Matteo Salvin. Ludovic Orban. Scurtu Bogdan. ASOR(Apararea Dreptruilor Omului Romania). LIGA -D.F. O. Gabriela FIREA , difuzare@ziarulviitor.ro